آرشیو اردیبهشت ماه 1399

اخبار و اطلاعات جديد صنعت ساختمان را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

تاثير آكوستيك در معماري ساختمان

۱۳۸ بازديد

آكوستيك

ميزان صداي موجود، چه از محيط پيرامون يا از فعاليت‌هاي دروني يك فضا تأثير مهمي بر آسايش افراد ساكن مي‌گذارد. از اين رو موضوع آكوستيك در فضايي كه انسان در آن زندگي يا فعاليت مي كند بسيار بااهميت است.

آكوستيك چيست؟

عمده تلاش در اين موضوع حذف صداهاي غيرمفيد و نامطلوب است. يكي از مشكلات عديده در بحث آكوستيك فضا، پديده رزونانس (تشديد) است كه معمولا اين پديده در فضاهاي وسيع‌تر به‌ويژه در سالن‌هاي سينما، سخنراني و آمفي‌تئاترها اتفاق مي‌افتد. اين پديده فيزيكي در يك فضاي همگاني اتفاق مي‌افتد كه در آن امواج صوتي پس از توليد از يك منبع، در محيط منتشر مي‌شوند و پس از برخورد با جداره‌ها توليد گره و شكم مي‌نمايند كه در نقاط گره صدا به‌صورت قوي و در نقاط شكم، ضعيف شنيده مي‌شود.

منبع دو جداره (مخزن دوجداره ) تامين آب گرم ساختمان

۶۸ بازديد

منبع دو جداره آب گرم  (مخزن دوجداره )چيست ؟هنگام خريد منابع آبگرم چه نكاتي را بايد رعايت كرد ؟ جنس و كاربرد منابع دوجداره شوفاژ چيست ؟ و سوالات مشابه اين ممكن است براي شما پيش آمده باشد.

در اين مقاله از سايت مخزن شوفاژبه بررسي و پاسخ به سوالات پرسيده مي پردازيم تا شما عزيزان بهترين انتخاب منبع دوجداره براي سيستم گرمايشي ساختمان خود را دشته باشيد .

يا دآوري مي گردد در صورتي كه با خواندن اين  مقاله سوال و ابهاماتي داشتيد مي توانيد با كارشناسان ما تماس بگيريد

مروري بر الگوهاي هندسي در معماري

۱۵۷ بازديد

با دقت در جهان طبيعت نظم شگفت انگيزي، انسان را به خود جلب مي‌كند. در اغلب موارد به وجود آمدن اين نظم خارق العاده مديون پيروي از الگوي هندسي مشخصي ست. برخلاف ظاهر بي نظم طبيعت، دقيق‌ترين الگوهاي هندسي را مي‌توان در طبيعت اطراف خود يافت.

 

الگوهاي هندسي در زندگي بشر 

 

الگوي هندسي مولكول‌هاي تشكيل دهنده يك شي، هندسه چگونگي مراحل رشد يك درخت، الگوي هندسي استخوان‌بندي جيوانات مختلف و … همه تمثيلي مناسب از نظم حاكم بر طبيعت است. در جهاني كه به دست انسان ساخته و پرداخته مي‌شود نيز نياز به رعايت نظم هندسي احساس مي‌شود. مانند: استفاده از الگوهاي هندسي در طراحي يك اتومبيل، ساخت يك صندلي و …

جلوگيري از افت فشار آب در ساختمان ها

۱۶۵ بازديد

امروزه در طراحي ساختمان ها از پكيج هاي ديواري استفاده مي شود همچنين لوله هاي آب و تاسيسات مجتمع ها به دليل وجود يون كلسيم به مقدار زياد در آب منجر به افزايش ميزان رسوب گذاري در سيستم لوله كشي و تاسيسات مي شود كه اين امر باعث افزايش هدر رفت انرژي و افت محسوس فشار آب خواهد شد يكي از روش هاي خوب براي ساختمان ها سختي گيري آب به روش مغناطيسي است

با توجه به اينكه رسوب نقطه مقابل بهينه‌سازي مصرف انرژي ميباشد لذا مديريت رسوب گذاري در صنعت مي تواند ذخيره‌سازي انرژي را بهبود بخشد سوالي كه معمولاً همكاران تاسيساتي مي پرسند اين است كه آيا ميشود با نصب يك عدد سختي گير مغناطيسي در ابتداي موتورخانه عمل پيشگيري از رسوب را به خوبي انجام داد يا نه