آرشیو تیر ماه 1399

اخبار و اطلاعات جديد صنعت ساختمان را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

برج taiyuan, معماري يك آسمانخراش چيني

۱۲۴ بازديد

اگر به طرح اين آسمان خراش روي زمين نگاهي بيندازيد، متوجه نقشه هشت ضلعي زمين خواهيد شد. در حقيقت، سايت پروژه يك هشت ضلعي است كه يك مثلث از زمين تا سقف برج در چهار طرف مخالف كل در حال اجرا است. اين مثلث در اين 4 طرف مقابل قرار دارد. چهار طرف ديگر براي تكميل جمع اضلاع مثلث از زمين به پشت بام برج بلند مي شوند. البته اين اشكال هندسي قطعاً مثلث نيستند. درعوض، همانطور كه در نماي ساختمان مي بينيد، طرفين به صورت كج روي نماي از كف از كف تا سقف آسمان خراش حركت مي كنند.به اين ترتيب، حجم كلي اين آسمان خراش طراحي شده است.

نماي اين آسمان خراش آلماني ساخته شده در چين، از فلز و شيشه ساخته شده است. سازه فلزي تمام نماي ساختمان را پوشانده و از اين شيشه فلزي از شيشه استفاده شده است. استفاده از مواد شيشه اي در نماي برجها يك چيز طبيعي است و البته نياز به محاسبات پيچيده اي دارد تا در صورت بروز بلاياي طبيعي ساختمان بتواند مقاومت لازم را نشان دهد.

نكات مهم در طراحي و اجراي سقف شيرواني

۱۶۳ بازديد

اجراي سقف شيرواني مطابق مصالح به كار رفته در آن در هر محيط با شرايط آب و هوايي آن منطقه اجرا خواهد شد. به عنوان مثال در مناطق باراني و مرطوب كشور، سقف شيرواني اكثر خانه‌ها از سفال ساخته شده است، زيرا اين ماده از پوسيدگي سقف جلوگيري مي‌كند و در اثر باران هاي مداوم و رطوبت در طول سال آسيب نمي‌بيند.

در اجراي سقف شيرواني از آنجايي كه سقف هر خانه و محل كار يكي از دورترين و دشوارترين قسمت‌هاي موجود براي هر فرد است، بايد كليه موارد و تصميمات مهم در نظر گرفته شود تا نكات مهم فني در ساخت آن به بهترين شكل ممكن رعايت شود.