چند سوال پس از مرگ يك گردشگر

اخبار و اطلاعات جديد صنعت ساختمان را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

چند سوال پس از مرگ يك گردشگر

۶ بازديد

پس از مرگ يك جهانگردان به دليل سقوط از ارتفاع در منطقه توريستي “برس” در استان سيستان و بلوچستان ، يك مربي گردشگري زاويه چنين حوادثي را كه در سالهاي اخير تحت تأثير قرار گرفته است ، توضيح داد حوادث غيراصولي و معرفي غير اصولي جاذبه هاي گردشگري. علت و معلول را بررسي كنيد. به …

چند سوال پس از مرگ يك گردشگر https://dibarooz.ir/چند-سوال-پس-از-مرگ-يك-گردشگر/ ديباروز Sun, 20 Jun 2021 13:08:35 0000 حوادث https://dibarooz.ir/چند-سوال-پس-از-مرگ-يك-گردشگر/ پس از مرگ يك جهانگردان به دليل سقوط از ارتفاع در منطقه توريستي “برس” در استان سيستان و بلوچستان ، يك مربي گردشگري زاويه چنين حوادثي را كه در سالهاي اخير تحت تأثير قرار گرفته است ، توضيح داد حوادث غيراصولي و معرفي غير اصولي جاذبه هاي گردشگري. علت و معلول را بررسي كنيد. به …

پس از مرگ يك جهانگردان به دليل سقوط از ارتفاع در منطقه توريستي “برس” در استان سيستان و بلوچستان ، يك مربي گردشگري زاويه چنين حوادثي را كه در سالهاي اخير تحت تأثير قرار گرفته است ، توضيح داد حوادث غيراصولي و معرفي غير اصولي جاذبه هاي گردشگري. علت و معلول را بررسي كنيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، يك گردشگر دو روز پيش از صخره بلند “بريز” در سواحل درياي مكران (عمان) سقوط كرد و درگذشت. اين منطقه يكي از جاذبه هاي گردشگري استان سيستان و بلوچستان است و در سال هاي اخير رفتار عاطفي و ناامن گردشگران براي گرفتن عكس در آن با هشدارهاي مكرر روبرو شده است.

سنگ برس پس از انتشار بي پرواي عكس هاي گردشگران و وبلاگ نويسان ، در فضاي مجازي مشهور شد و يكي از مكانهايي است كه گردشگران به چابهار سفر مي كنند و قصد دارند هنگام ايستادن روي صخره اي بلند مشرف به خليج و اسكله ماهيگيري ، از آن عكس بگيرند. قايق ، آنها قطعا اجرا مي كنند. هيچ گونه اقدامات ايمني گردشگري در Bryce Rock وجود ندارد و هيچ نجات غريق نيز وجود ندارد. از طرف ديگر بسياري از گردشگران سعي مي كنند همان حركات خطرناك را با تقليد از عكس هايي كه در فضاي مجازي منتشر شده تكرار كنند.

محمد منزورنژادمدرس ، فعال گردشگري و نويسنده كتاب “راهنماي گردشگري ، قوانين و مقررات” در پي حادثه در يادداشتي با عنوان “جهانگردي و اهميت مديريت زيرساخت ها” كه به ديباروز ارسال شده است ، او شرايط منجر به چنين حوادثي را تحليل كرد.

گفته شد كه تصوير سقوط گردشگري از وادي برايس به دليل بي توجهي است

وي در يادداشتي گفت: “گردشگري به عنوان يك فعاليت اقتصادي بسيار مهم است.” شايد شنيده باشيد كه در يك كشور ، اين منطقه به عنوان يك مركز توريستي در نظر گرفته مي شود. با اندكي تأمل در زمينه هاي هدف گردشگري ، مي توان به نقش مديريت و ايجاد زيرساخت هاي استاندارد در توسعه و پايداري گردشگري مقصد (توسعه پايدار) پي برد. بايد اين س theال را بررسي كنيم كه در سالهاي گذشته در توسعه پايدار چقدر موفق بوده ايم.

وقتي صحبت از مديريت زيرساخت هاي گردشگري مي شود ، آموزش مناسب منابع انساني فعال در جهانگردي ، م tourismلفه اصلي و اساسي مديريت استراتژيك است. زيرا دانش ، آگاهي و آموزش متخصصان در زمينه گردشگري باعث پيشرفت اهداف توسعه مي شود. آنچه براي توسعه و پايداري منطقه هدف گردشگري مهم است ايجاد امنيت و ايمني در زيرساخت هاي گردشگري است. ميزان رفتارهاي ايمن و ايمن در مورد گردشگران ، جامعه ميزبان ، باستان شناسي و طبيعت نيز يكي از اهداف مهمي است كه مي تواند در آموزش محقق شود.

اين مربي گردشگري معتقد است “امنيت و آرامش از اصول اساسي در انتخاب مقصد است و مطمئناً در طول سفر سعي مي كنيم مقاصدي را انتخاب كنيم كه زيرساخت هاي لازم را براي امنيت و آرامش گردشگر داشته باشند.” به عنوان مثال ، من از زيرساخت هاي مجاز گردشگري استفاده مي كنم. در انجام اين سفر ، من از فعالان داراي مجوز و باتجربه استفاده مي كنم. البته براي همه ما بسيار مهم است كه راننده وسيله نقليه مجوزهاي لازم و گواهينامه رانندگي را داشته باشد. براي ما مهم است كه پزشك و درمانگري كه به آن مراجعه مي كنيم ، تجربه و مهارت كافي در درمان بيماري خود داشته باشند. براي يك مشكل دنداني ، ما به يك دندانپزشك ماهر مراجعه مي كنيم و از برخي افراد در مورد مهارت هاي دكتر س askال مي كنيم. هر چند وقت يكبار در انتخاب سفر و مقصد به دنبال مهارت و تجربه هستيم؟ آيا واقعاً سفر و جهانگردي نياز به تجربه و مهارت دارد؟ به نظر شما مهارت و تجربه در انجام يك سفر توريستي تا چه حد يك اصل است؟

اگر تا امروز شاهد برخي تصادفات در جهانگردي هستيم ، بايد سعي كنيم ريشه هاي آنها را پيدا كنيم. بايد مشكلات ريشه كن و مديريت شود. هنگامي كه به بازديد از يك منطقه طبيعي مي رويم ، بايد بدانيم كه طبيعت سطح ناصافي نيز دارد كه مي تواند خاطرات بد را در ذهن ما زنده كند. در نتيجه ، بايد در طبيعت مراقبت كرد. رفتار روزمره ما ، كه گاه تحت تأثير هيجان قرار مي گيرد ، مي تواند به خودي خود خطراتي را به دنبال داشته باشد كه هرگز نمي توان تصور كرد. س isال اين است كه چگونه مي توان رفتار عاطفي را مديريت كرد؟

در هر شغل ، فعاليت و شغلي ، كارمندان به همان تعداد وظايف و وظايفي كه مي توان از نظر قانوني نام برد ، انجام مي شوند. ريشه تمام بايدها و نبايدها در هر فعاليتي تخصص و مهارت است. اين مهارت هنگام مسافرت به مكان هاي مختلف با اهداف مختلف مورد نياز است. چرا كاري خطرناك براي سلامتي انجام مي شود؟ در اين ميان ، مي توان به موقعيت مديريت زيرساخت ها نيز اشاره كرد ، به عنوان مثال ، براي بررسي اين س ofال كه ما چه اقداماتي را براي كنترل فعالان گردشگري و گردشگري براي رعايت قوانين انجام داده ايم؟ آيا زيرساخت ايمن براي گردشگر در منطقه مورد نظر فراهم كرده ايم؟

اين فعال گردشگري گفت: “وقتي من براي مقصد طبيعت مقصد گردشگري را برنامه ريزي مي كنم ، يكي از مواردي كه به آن نگاه مي كنم فاصله زمان تا رسيدن به اولين پايگاه اورژانس و امداد است.” آيا امكانات اضطراري و اضطراري در صورت تصادف در دسترس هستند؟ از آنجا كه در طبيعت اين سرزمين مناطق بسيار بكر وجود دارد ، مي توان هركدام را به عنوان مقصد معرفي كرد ، اما آيا مهارت لازم براي تحويل مقصد را داريم؟ مهارت و تجربه در معرفي مقصد از نظر من بررسي اوليه براي ايمني و امنيت گردشگر است. اكنون ، فكر مي كنيد بخشي از طبيعت مي تواند به عنوان مقصد معرفي شود؟

از آنجا كه در يك منطقه گردشگران وجود دارند ، قطعاً نياز به ايجاد زيرساخت ها است. آيا متولي گردشگري شرايط لازم براي ايجاد زيرساخت هاي ايمن را فراهم كرده است؟ مطمئناً نمي توان انتظار داشت كه ابتدا زيرساخت هايي فراهم شود و سپس پذيرش و ميزباني از گردشگران آغاز شود. بنابراين ، هنگام نظارت بر حضور و حضور گردشگران در يك منطقه و به دليل دانش ما در مورد افزايش تعداد گردشگران از طريق تبليغات در شبكه هاي مجازي ، بايد اقدامات راهبردي را براي پيشبرد اهداف مديريت انجام دهيم. به عنوان مثال ، با آموزش راهنماهاي محلي در مناطق هدف براي مديريت و كنترل گردشگران. همچنين مي توانيم با قرار دادن علائم هشدار دهنده و علائم هشدار دهنده در مناطق مختلف كه با حضور گردشگران مشخص شده است ، اطلاعاتي را ارائه دهيم. اگر به جاده هاي دولتي نگاه كنيم ، مي بينيم كه در بسياري از جاده ها علائم هشدار دهنده براي اطلاع رانندگان قرار داده شده است ، يا در بيمه اجباري اتومبيل ، مواردي تحت پوشش قرار مي گيرند و موارد استثنايي براي راننده نوشته مي شود ، كه راننده را از رفتارها و رفتارهاي غيرقانوني رانندگي هشدار مي دهد – هيجان كه مي تواند اتفاقي باشد و بيمه پوشش را فراهم كند.

از اين دست تصاوير در فضاي مجازي بسيار زياد است كه ديگران را به تكرار اين حركات خطرناك ترغيب كرده است.

لازم به ذكر است كه هميشه يك حادثه رخ مي دهد و رفتار ما در صورت تصادف مي تواند بسيار مهم باشد. برخي از رفتارهاي ما مي توانند از بروز حادثه جلوگيري كنند و برخي ديگر ممكن است تصادفي باشند. بنابراين ، رفتار مديريت شده يك اصل براي استفاده و اجراي تخصص و مهارت است. يك فرد ماهر و متخصص در رفتار مسئولانه ، منطقي و مديريت شده. بنابراين ، پيش بيني مي شود حداقل هنگام ورود به مناطقي با مقصد ناشناخته گردشگري ، هشدارها و اقدامات احتياطي توسط فعالان گردشگري اطلاع داده و آموزش داده شود ، و همچنين سرپرست علائم هشدار دهنده را در ابتداي برنامه هاي سفر به مقصد گردشگري يا در برخي از مناطق كه حضور گردشگران مشاهده مي شود.

وقتي به قانون مدني نگاه مي كنيم ، به وضوح مي توانيم ميزان مسئوليت ارائه دهنده خدمات را ببينيم. بنابراين ، ما توصيه مي كنيم كه با استفاده از مهارت ها و تجربيات خود مسئوليت مدني خود را بررسي كرده و با دانش كامل ، زيرساخت مديريت شده اي را براي امنيت ، آسايش و آرامش گروه هدف خود ايجاد كنيد.

وقتي ما به عنوان ارائه دهنده خدمات و اپراتورهاي برنامه ، علائم هشداردهنده را در مقاصد گردشگري قرار مي دهيم ، وقتي اخطارها و هشدارهاي لازم را از طريق تابلوهاي اطلاع رساني به گردشگران اعلام مي كنيم. چه كسي مسئول است كه حادثه اي به دليل سهل انگاري ، ناديده گرفتن علائم يا رفتار عاطفي رخ دهد؟ هنگامي كه شركت بيمه در ارائه خدمات يا در مورد بيمه وسيله نقليه از شخص ثالث بيمه مسئوليت مدني را ارائه مي دهد ، ميزان پوشش و جبران خسارت منوط به مسئوليت شركت بيمه است و به استثناي پوشش بيمه در حوادث ناشي از آن عدم رعايت قانون ، قصد و قصد شركت بيمه در صورت بروز حادثه ، خطر بالاي رفتار شركت بيمه و مانند آن ، هشدارهاي لازم را فراهم مي كند ، بنابراين مديريت زيرساخت ها و ايجاد استانداردها در توسعه و پايداري هر فعاليت بسيار مهم خواهد بود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.