طراحي سقف ويلا

اخبار و اطلاعات جديد صنعت ساختمان را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

طراحي سقف ويلا

۱۷ بازديد

اجرا و طراحي سقف ويلا { تاريخچه ويلا در ايران } ويلا كلمه‌اي فرانسوي است و به ساختماني اطلاق مي‌شود كه از هر چهار طرف به بيرون ديد دارد. ويلاها اكثرا در اطراف شهرهايي كه آب و هواي مناسب‌تري نسبت به داخل شهر داشته باشد، ساخته مي‌شوند. ساخت و اجرا سقف ويلا از روم باستان …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (طراحي سقف ويلا) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

طراحي سقف ويلا https://vilanama.ir/villa-roof/villa-roof-design/ https://vilanama.ir/villa-roof/villa-roof-design/#respond ويلانما Sat, 23 Jan 2021 17:21:13 0000 سقف ويلا https://vilanama.ir/?p=212

اجرا و طراحي سقف ويلا { تاريخچه ويلا در ايران } ويلا كلمه‌اي فرانسوي است و به ساختماني اطلاق مي‌شود كه از هر چهار طرف به بيرون ديد دارد. ويلاها اكثرا در اطراف شهرهايي كه آب و هواي مناسب‌تري نسبت به داخل شهر داشته باشد، ساخته مي‌شوند. ساخت و اجرا سقف ويلا از روم باستان …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (طراحي سقف ويلا) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

اجرا و طراحي سقف ويلا { تاريخچه ويلا در ايران }

ويلا كلمه‌اي فرانسوي است و به ساختماني اطلاق مي‌شود كه از هر چهار طرف به بيرون ديد دارد. ويلاها اكثرا در اطراف شهرهايي كه آب و هواي مناسب‌تري نسبت به داخل شهر داشته باشد، ساخته مي‌شوند. ساخت و اجرا سقف ويلا از روم باستان آغاز شد. در آن زمان افراد ثروتمند و داراي رده اجتماعي بالا، خانه‌هاي خود را به صورت باغ و ويلا مي‌ساختند. پس از فروپاشي امپراطوري روم كاربري ويلاها تغيير كرد و تبديل به صومعه شدند، اما در قرون وسطي مجدداً كاربري آن‌ها تغيير كرد و باز هم به عنوان ساختمان‌هاي اشرافي مورد استفاده قرار گرفتند.

خانه‌هاي ويلايي در ايران به چه شكل است؟

در ايران اجرا سقف ويلا معمولاً در مناطق خوش آب و هوا و اكثراً در شمال كشور ساخته مي‌شوند. يكي از مهمترين موارد در طراحي ويلا، اجراي سقف شيرواني آن است. سقف ويلا علاوه بر زيبايي بايد استحكام لازم را داشته باشد و از همه مهمتر متناسب با شرايط اقليمي منطقه باشد. سقف ويلاها معمولاً از انواع سقف‌هاي شيرواني و شيبدار مي‌باشد.

سقف آسفالت يا كامپوزيتسقف آسفالت يا كامپوزيت تنوع زيادي در طرح و رنگ دارد.

انواع متريال مورد استفاده براي سقف ويلاها

  • سقف آسفالت يا كامپوزيت: اين متريال، متداول‌ترين متريال مورد استفاده براي سقف ويلاها در اكثر كشورهاي اروپايي و آمريكايي است. اين متريال هم از نظر اقتصادي به صرفه است، هم نصب آن سريع و آسان مي‌باشد و هم تنوع زيادي در طرح و رنگ دارد.
  • تايل هاي بتني: تايل هاي بتني از نظر مشخصات تقريبا مشابه تايل هاي سفالي هستند. اين تايل ها بسيار مقاومند و مي‌توانند ظاهري شبيه به تايل هاي سفالي داشته باشند.
  • تايل هاي سفالي: سفال، يكي از قديمي‌ترين متريال هاي مورد استفاده براي سقف است. اين تايل ها شكننده و گران اما فوق العاده زيبا هستند و ظاهري جذاب به ويلا مي‌بخشند.
  • سقف فلزي: سقف فلزي ظاهري ساده و صاف دارد و طرحي مدرن به ساختمان مي‌دهد. از نظر طرح و رنگ نسبت به ساير مصالح تنوع بيشتري دارد، نسبتاً گران است اما از كارايي فوق العاده اي برخوردار است.
  • از مصالح جايگزين سقف مي‌توان به بام سبز و پنل هاي خورشيدي اشاره كرد

    همانطور كه اشاره شد، اجراي سقف شيبدار براي ساخت ويلاها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. متريال هاي امروزي از جنس ورق‌هاي گالوانيزه نيز انتخاب‌هاي مناسبي براي اجرا سقف ويلا هستند. اين مصالح علاوه بر زيبايي و تنوع طرح و رنگ، قيمت مناسبي دارند و فوق العاده مقاوم‌اند. سقف‌هاي شيرواني در شيب بين 35 تا 50 درجه قابل اجرا هستند، نياز به برف روبي ندارند و از ورود آب به داخل ساختمان جلوگيري مي‌كنند. همچنين در برابر عوامل مختلف جوي مانند باد، باران، طوفان و تابش مدوام و مستقيم نور خورشيد بسيار مقاومند و كيفيت و رنگ آنها تغيير نمي‌كند.

    انواع تايل پوشش سقف ويلاانواع تايل هايي كه براي پوشش سقف ويلا مورد استفاده قرار مي‌گيرند

    انواع تايل هايي كه براي پوشش سقف ويلا مورد استفاده قرار مي‌گيرند

    • شينگل
    • دكرا
    • آردواز
    • آندوويلا
    • تاپ تايل
    • مترو تيال
    • تايل سنگريزه‌اي
    • آندولين
    • ورق‌هاي طرح سفال
    • ورق گالوانيزه
    • ورق‌هاي PVC
    • ورق‌هاي فلزي
    • ورق‌هاي فلزي با روكش شني
    • تايل پرچين
    • بام تايل
    • ورق‌هاي ذوزنقه
    • ورق‌هاي سينوسي
    • ورق‌هاي شادولاين
    ورق‌هاي طرح سفالورق‌هاي طرح سفال در انواع طرح سفال پالرمو، ژنوا، رايكابام يا پرچين موجود مي باشند.

    ورق‌هاي طرح سفال: ورق‌هاي طرح سفال، ورق‌ شيرواني گالوانيزه رنگي هستند. در برابر عوامل مختلف جوي و محيطي، پوسيدگي، تغيير رنگ و خوردگي فوق العاده مقاومند. ورق‌هاي طرح سفال به سه دسته تقسيم مي‌شوند: ورق‌هاي طرح سفال پالرمو، جنوا، رايكابام يا ورق طرح سفال پرچين از ويژگي‌هاي اين ورق‌ها مي‌توان به قيمت پايين، سبك بودن، ثبات رنگ و زيبايي اشاره كرد.

    الياف معدني، الياف مصنوعي و مواد شيميايي مخلوط با آب ساخته مي‌شود. اين مواد تحت فشار و حرارت زياد به صورت صفحات مسطح در مي‌آيند كه براي پوشش انواع سقف‌هاي شيرواني و شيبدار مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

    آردواز: آردواز در بازار به صورت خام عرضه مي‌شود و قابليت رنگ پذيري دارد. بنابراين مي‌توانيد آن را متناسب با سليقه‌تان رنگ كنيد و حتي رنگ آن را پس از مدتي تغيير دهيد. ظاهر آردواز تقريبا شبيه به بتن است. امروزه به منظور حفاظت از محيط زيست، آردواز بدون آزبست يا فاقد آزبست توليد مي‌كنند.

    ورق آندوويلا محصول اصلي گروه آندولين فرانسهآندوويلا محصول اصلي گروه آندولين فرانسه و سازگار با تمامي شرايط اقليمي است.

    آندوويلا: آندوويلا از مواد اوليه طبيعي ساخته مي‌شود و ورقي است كه براي پوشش سقف‌هاي شيرواني و شيبدار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين ورق پوششي، محصول اصلي گروه آندولين فرانسه و سازگار با تمامي شرايط آب و هوايي و اقليمي است و در برابر عوامل مختلف جوي و محيطي مقاومت و استحكام بالايي دارد. همچنين ورق‌هاي آن به دليل انعطاف پذير بودن ترك نمي خورند و شكسته نمي‌شوند، بنابراين داراي عمر طولاني و دوام زيادي هستند.

    طراحي ورق‌هاي آندوويلا به گونه ايست كه حداكثر همپوشاني را با يكديگر دارند و همچنين سازگار با محيط زيست مي باشند. مواد تشكيل دهنده اين تايل ها بيتومن و الياف سلولزي است كه بر اثر فشار و حرارت بالا در تركيب با رنگدانه هاي طبيعي و نوعي رزين توليد مي‌شوند. تكنولوژي توليد اين تايل ها به صورتيست كه كاملاً ضد آب است.

    ورق دكرا: فروش ورق دكرا توليد كشور نيوزلند است و به آن تايل سنگريزه‌اي يا تايل سنگدانه اي هم گفته مي‌شود. اين پوشش براي سقف‌هاي شيبدار به كار برده مي‌شود و با استفاده از مدرن‌ترين فناوري‌ها توليد مي‌شود. فرمدهي دكرا طي 7 مرحله انجام مي‌شود و از فرمدهي تحت فشار ورق‌هاي آلوزينك ساخته مي‌شود. قالب‌هاي دكرا طوري طراحي مي‌شوند كه حداكثر همپوشاني را با يكديگر داشته باشند.

    سنگريزه‌هاي رويي اين پوشش در برابر تغيير رنگ فوق العاده مقاوم مي باشند و از زيبايي خاصي برخوردارند.

    سقف ويلايي شينگل: تايل هاي شينگل به دو دسته تقسيم مي‌شوند: مدرن و سنتي. مهم‌ترين ويژگي اين تايل ها، وزن سبك و كيفيت بالاي آب بندي آنهاست.

    سقف ويلايي كلاسيك: در اين نوع طرح، ورق‌هايي مانند آلوزينك به كار برده مي‌شود.

    سقف ويلايي رومندر توليد سقف ويلايي رومن از پروفيل‌هاي گالوانيزه استفاده مي‌شود.

    سقف ويلايي رومن: يكي از پرطرفدارترين طرح سقف‌هاي شيبدار در غرب كشور براي اجراي سقف ويلا است. اين نوع سقف گران قيمت مي باشد و در جنس پوشش بيروني يا همان پوشش رويي آن از نوعي رس استفاده مي شود. در توليد اين نوع سقف‌ها، پروفيل‌هاي گالوانيزه مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

    اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (طراحي سقف ويلا) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

    https://vilanama.ir/villa-roof/villa-roof-design/feed/ 0

    منبع :ويلانما
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.