جعلياتي به نام مولانا در «دورهمي»

اخبار و اطلاعات جديد صنعت ساختمان را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

جعلياتي به نام مولانا در «دورهمي»

۲۵ بازديد

شعري منسوب به مولانا كه قبلاً نادرست اعلام شده بود ، به اين شاعر نسبت داده شد ؛ اين بار دكتر انوشه ، شخصيتي شناخته شده در روانشناسي ، در برنامه تلويزيوني “نمايشي”. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، دكتر سيد محمود انوشه در حال خواندن بخشي از برنامه تلويزيوني “دورهمي” مهران مديري است كه …

جعلياتي به نام مولانا در «دورهمي» https://dibarooz.ir/جعلياتي-به-نام-مولانا-در-دورهمي/ ديباروز Sun, 17 Jan 2021 16:17:03 0000 فرهنگ و هنر https://dibarooz.ir/جعلياتي-به-نام-مولانا-در-دورهمي/ شعري منسوب به مولانا كه قبلاً نادرست اعلام شده بود ، به اين شاعر نسبت داده شد ؛ اين بار دكتر انوشه ، شخصيتي شناخته شده در روانشناسي ، در برنامه تلويزيوني “نمايشي”. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، دكتر سيد محمود انوشه در حال خواندن بخشي از برنامه تلويزيوني “دورهمي” مهران مديري است كه …

شعري منسوب به مولانا كه قبلاً نادرست اعلام شده بود ، به اين شاعر نسبت داده شد ؛ اين بار دكتر انوشه ، شخصيتي شناخته شده در روانشناسي ، در برنامه تلويزيوني “نمايشي”.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، دكتر سيد محمود انوشه در حال خواندن بخشي از برنامه تلويزيوني “دورهمي” مهران مديري است كه در ماه دسامبر از تلويزيون پخش شد ، در آياتي منسوب به مولانا و مي گويد كه او ساختار زندگي خود را تغيير داده است. با اين حال ، اين چهره مشهور در زمينه روانشناسي مي گويد كه اين دو آيه را – كه البته در واقع از مولانا نيستند – به كسي كه مي تواند توصيه كند.

به دنبال اين حادثه ، كارزار مبارزه با نشر جعل آغاز شد كه چندين سال است در زمينه معرفي آثار ادبي جعلي با فرزندان تعدادي از نويسندگان و شاعران و همچنين اساتيد دانشگاه كار مي كند و اين نشان مي دهد كه قبلاً جعل اين آيات منسوب به مولانا اعلام شده بود. سميرا فرقاني ، يكي از اعضاي اين كمپين ، نوشت: “چندي پيش ، دهم دسامبر سال جاري ، آقاي ماهران مديري ميهمان ويژه اي در برنامه دورهمي بود. دكتر سيد محمود انوشه عزيز ، بيشتر ما او را از طريق سخنراني هاي صادقانه و متواضعانه اش در مورد مسائل زندگي ، به ويژه جوانان ، مي شناسيم. فلسفه زندگي را توضيح دهيد و آن را با بيان ملايم و صميمانه توضيح دهيد ، و در توصيف عشق و ازدواج آنها آيات و عباراتي را براي مخاطب و مخاطب تلويزيون مي خوانند. همه چيز خوب پيش مي رود تا زماني كه دكتر دو متن نادرست منسوب به مولانا را بخواند و تأييد كند كه اين دو آيه ساختار زندگي او را تغيير داده است. در تمام جنبه هاي جامعه ادبي و هنري جا افتاده و به فضاي مجازي و واقعي زندگي ما راه يافته است ؛ همچنين توسط افراد آشنا انجام مي شود!

اين دو بيت قبلاً توسط # مبارزات_مبارزه_با_انتشارات_ جعلهاي جعلي اعلام شده است:

“هر لحظه در كارگاه سرنوشت تسليم مي شوم / آرامتر از آهو ، شجاع تر از شير

“هر وقت سعي مي كنم كار كنم ، درايت / رنج پس از رنج ناشي مي شود ، و محدوديت ها پس از محدوديت.”

البته اين تنها شعر جعلي منسوب به مولانا نيست و اين نمايش تلويزيوني تنها مكاني نيست كه در آن جعل هايي به نام مولوي نمايش داده مي شود. پيش از اين ، در مورد شعر “تا آنجا كه مي توانيد از يك دوست بد فرار كنيد” كه در كتاب فارسي سال نهم ذكر شده و نام مولانا را حذف كنيد ، اختلاف نظر ايجاد شد ، كه بعدا گفته شد البته او شاعر اين شعر نيست. سرانجام اعلام شد كه حذف نام مولانا مربوط به شعري در كتاب درسي و عنوان “شاعر” هيچ ارتباطي با موضوع بحث برانگيز حذف و تغيير كتب درسي ندارد و اين حذف براي تصحيح شعر دروغ منسوب به مولانا است.

ساير آيات جعلي تحويل داده شده به نام مولانا در فضاي مجازي و زندگي واقعي مي تواند “بگوييد قلبم در بند دوستم چيست / پس از ملاقات با من به من بگوييد چشمهايم كجاست” ، “تا زماني كه ذوب شود ، من يك سراب ديدم / دريايي كه شدم ، يك حباب ديدم / متوجه شدم ، غفلت خود را ديدم / بيدار شدم ، خواب خودم را ديدم “و … او اشاره كرد.

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي كند

فايل را از اينجا بارگيري كنيد: video / mp4

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.