تصفيه فاضلاب به روش چربي گير فاضلاب

اخبار و اطلاعات جديد صنعت ساختمان را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

تصفيه فاضلاب به روش چربي گير فاضلاب

۶ بازديد

معلق سازي از كارهاي واحدي است كه براي جداسازي ذرات جامد يا مايع از يك فاز مايع به منظور چربي گيري فاضلاب براي امر تصفيه فاضلاب استفاده مي شود. تعداد زيادي از فاضلاب هاي صنعتي حاوي مقدار زيادي چربي و روغن و مواد شناور است كه براي تصفيه فاضلاب بياد چربي گيري از فاضلاب انجام …

تصفيه فاضلاب به روش چربي گير فاضلاب https://atie-energy.com/تصفيه-فاضلاب-به-روش-چربي-گير-فاضلاب/ https://atie-energy.com/تصفيه-فاضلاب-به-روش-چربي-گير-فاضلاب/#respond شركت آتيه انرژي Tue, 08 Sep 2020 21:08:58 0000 تصفيه فاضلاب صنعتي https://atie-energy.com/?p=224 معلق سازي از كارهاي واحدي است كه براي جداسازي ذرات جامد يا مايع از يك فاز مايع به منظور چربي گيري فاضلاب براي امر تصفيه فاضلاب استفاده مي شود. تعداد زيادي از فاضلاب هاي صنعتي حاوي مقدار زيادي چربي و روغن و مواد شناور است كه براي تصفيه فاضلاب بياد چربي گيري از فاضلاب انجام …

معلق سازي از كارهاي واحدي است كه براي جداسازي ذرات جامد يا مايع از يك فاز مايع به منظور چربي گيري فاضلاب براي امر تصفيه فاضلاب استفاده مي شود. تعداد زيادي از فاضلاب هاي صنعتي حاوي مقدار زيادي چربي و روغن و مواد شناور است كه براي تصفيه فاضلاب بياد چربي گيري از فاضلاب انجام شود.

تهي كردن اين شكل فاضلابها سبب مسدوديت چاههاي جاذب و آلودگي منابع آب سطحي و زيرزميني مي شود. به خاطر كم بودن جرم حجمي و سبك بودن چربي و روغن، توجيه استفاده از روش چربي گيري به منظور تصفيه فاضلاب از طريق شناورسازي است.

چربي گير ثقلي در تصفيه فاضلاب صنعتي

اين مدل چربي گيرها دفني هستند به منظور از بين رفتن چربي هاي آشپزخانه در طرح هاي تصفيه فاضلاب از روش چربي گيري ثقلي استفاده مي شود.

تصفيه فاضلاب به روش چربي گير فاضلاب

تصفيه فاضلاب صنعتي به روش API

در جداسازي روغن، روغن آزاد در سطح تانك شناور مي شود و بعد از آن از بين مي رود. موقعيت و شرايط مشابه نگه داري براي ته نشيني ذرات است، به جز اينكه قطرات و ذرات سبكتر از آب به سطح سيال بالا مي رود.

طراحي جداسازي ثقلي بر اساس مختصات موسسه نفت آمريكا (API) به منظورتصفيه فاضلاب بر پايه جداسازي همه قطرات روغن آزاد بزرگتر از ۰,۰۱۵ cm است.

تصفيه فاضلاب صنعتي به روش CPI

در اين مدل، جداسازي چربي و روغن به وسيله صفحات داري موج خميده انجام مي شود. جداسازهاي صفحه اي بخاطر جداسازي قطرات روغن بزرگتر از ۰.۶۰۰ cm با بيشترين بازدهي طراحي شده اند. در عمل به اثبات رسيده است كه جداسازي ذرات ۰.۶۰۰ cm، عمدتا باعث بدست امدن خروجي با غلظت روغن آزاد غير امولسينه زير ۱۰ mg/lit مي شود. مدل جداسازي روغن به روش cpi مي تواند دستي و يا توسط اسكيمر روي سطح انجام گردد.

تصفيه فاضلاب صنعتي به روش DAF

در سيستم شناورسازي با هواي محلول (DAF)، هوا به همراه چندين اتمسفر فشار در فاضلاب حل شده، سپس فشار تا حد فشار اتمسفر كم مي شود. نتيجتا حباب هاي كوچك هوا از محلول آزاد شده به سطح حوضچه حركت كرده و ذرات سبك مثل چربي و روغن را همراه خود به سطح راهبري مي دهند و به وسيله پاروهاي كف روب جمع آوري مي در از مواد منعقد كننده قبل ازورود جريان به قسمت شناور سازي استفاده مي شود تزريق بسته مي شوند فلكولاتور مخازن انعقاد و دلمه سازي صورت مي گردد.

تصفيه فاضلاب به روش DOF

مدل dof نوع ديگر از روش هاي رايج بخاطر از بين بردن روغن موجود در پساب صنايع مخ گوناگون است. روش dof تا قسمتي شبيه روش DAF است، با اين تمايز كه درروش dof به جاي اكسيژن محلول، ازن با چندين اتمسفر فشار در فاضلاب محلول شده و بعد با كم شدن فشار تا فشار اتمسفر، با به وجود آمدن حباب هاي كوچك چربي موجود در پساب به سطح فاضلاب انتقال داده شده و به اين شكل چربي و روغن موجود از پساب از بين مي رود.

 

https://atie-energy.com/تصفيه-فاضلاب-به-روش-چربي-گير-فاضلاب/feed/ 0

منبع :آتيه انرژي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.