بگذار كودك صورتش را ماستي كند!

اخبار و اطلاعات جديد صنعت ساختمان را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

بگذار كودك صورتش را ماستي كند!

۱۳ بازديد

به كشوها دست نزنيد! اينجا قاطي نكنيد! نرو اونجا! چرا اينجا نشستي؟ برو بيرون! تمام صورتت را آلوده كردي! تمام غذا را روي زمين ريختيد! برو بيرون! به گزارش كردوار نيوز ، روزنامه جوان در ادامه مي نويسد: “اين جملاتي است كه هر مادري مي تواند به كودك يك ساله بگويد.” كودكان زير يك سال …

منبع: سايت كردوار نيوز
بگذار كودك صورتش را ماستي كند!

بگذار كودك صورتش را ماستي كند! https://kordavar.ir/بگذار-كودك-صورتش-را-ماستي-كند/ Tue, 21 Sep 2021 12:47:00 0000 اخبار همه جانبه https://kordavar.ir/بگذار-كودك-صورتش-را-ماستي-كند/

به كشوها دست نزنيد! اينجا قاطي نكنيد! نرو اونجا! چرا اينجا نشستي؟ برو بيرون! تمام صورتت را آلوده كردي! تمام غذا را روي زمين ريختيد! برو بيرون! به گزارش كردوار نيوز ، روزنامه جوان در ادامه مي نويسد: “اين جملاتي است كه هر مادري مي تواند به كودك يك ساله بگويد.” كودكان زير يك سال …

منبع: سايت كردوار نيوز
بگذار كودك صورتش را ماستي كند!

به كشوها دست نزنيد! اينجا قاطي نكنيد! نرو اونجا! چرا اينجا نشستي؟ برو بيرون! تمام صورتت را آلوده كردي! تمام غذا را روي زمين ريختيد! برو بيرون!

به گزارش كردوار نيوز ، روزنامه جوان در ادامه مي نويسد: “اين جملاتي است كه هر مادري مي تواند به كودك يك ساله بگويد.” كودكان زير يك سال به طور كلي وابستگي بيشتري دارند. او نمي تواند به تنهايي راه برود و به والدين خود اعتماد مي كند ، اما وقتي به سن يك سالگي مي رسد ، به تدريج شهامت اين را پيدا مي كند كه تنها راه برود و مستقل شود. اين والدين هستند كه بايد اين مرحله از زندگي كودك را با همه مشكلات و آگاهي پشت سر بگذارند تا شاهد بهترين رشد و شكوفايي فرزند خود باشند.

سن نقطه عطفي در خودكفايي كودك است

وقتي كودكي يك ساله است ، از والدينش كه حداقل براي خالكوبي او را همراهي مي كنند جدا مي شود و وقتي احساس مي كند بدون كمك مي تواند راه برود ، علايق و پياده روي هاي او در قسمت هاي مختلف خانه آغاز مي شود. به طور كلي ، در چند روز اول تنهايي كودك ، والدين بسيار خوشحال و خوشحال هستند كه كودك تا حدي مستقل است ، اما با گذشت زمان و با شروع علاقه كودك ، ممكن است دستورات و ممنوعيت ها به آرامي آغاز شود و كودك همه جا باشد. آنها وارد مي شوند و همه چيز را اشتباه مي گيرند ، عصباني مي شوند و رفتار بدي انجام مي دهند.

دكتر محسن منطقي ، روانشناس كودك مي گويد: “يك سال نقطه عطفي در خودكفايي كودك است. او به من مي گويد از رفتن به همه جا دست برندارم ، همه چيز را كشف كنم ، زندگي كنم ، ياد بگيرم و همه چيز را درك كنم. اين درست است كه يك كودك در اين سن خطر را نمي داند ، معني قد و گردن و خطر سقوط را نمي داند ، اما آنها بايد آگاهانه او را از خطر دور كنند! از يك سالگي ، كودك دوست دارد بلند شود از پشت ميز و مبل ، كشوها را بچرخانيد ، در يخچال را باز كنيد و شايد ماست و سس بگيريد و وقتي در دستان كوچكش خيس شد آن را امتحان كنيد. دوست دارد چيزهايي را براي خودش كشف كند و از آنها آگاه باشد. حالا گاهي اوقات والدين اين كار را خفه مي كنند. علاقه كودك با رفتار نادرست و نهي از منكر. بهترين رفتار اين است كه والدين توجه مداوم به كودك داشته باشند. يعني وقتي كودك راه مي رود بايد دنبال كند و جلو برود ، بگذاريد كودك همه جا برود ، تمام اثاثيه خانه را لمس كند ، تجهيزات را بررسي كند و مراقب باشد كه كارهاي خطرناك انجام ندهد. بدترين نوع رفتار والدين در اين شرايط اين است كه به كودك بگوييد كه براي هميشه از بين رفته است! اينجا نرو! اين كار را نكن اينجا ننشينيد و اين رفتار را انجام دهيد. يكي از رفتارهاي كودك پس از يك سالگي اين است كه پشت ميز بنشيند و عاشق غذا خوردن باشد و چون هنوز كنترل كافي براي خوردن قاشق را ندارد ترجيح مي دهد غذا را روي لباس يا ميز يا شايد يك فرش ، زيرا گاهي اوقات هيچ اتفاقي نمي افتد. ، كه باعث مي شود كودك تا سن زماني كه مادر غذا را در دهان خود قرار مي دهد منتظر بماند. رابطه اشتباه بين مادر و كودك! “يك مادر بايد بداند كه اگر ماست را روي لباس خود مي ريزد يا دستان خود را روي صورت خود مي مالد ، اين كثيف و زشت نيست ، به اين مي گويند كسب تجربه با علاقه ، اثبات رواني و احساسي بودن كودك.”

مادر در خدمت كودك تا 2 سال!

مادر مي خواهد با تلفن صحبت كند ، آشپزي كند ، خانه را تميز كند و سر كار برود ، اما كودك هميشه دوست دارد با مادر بازي كند ، اين غيرممكن است و مادر احساس خجالت مي كند زيرا نمي تواند اين كار را انجام دهد و گاهي اوقات رنج مي برد. از وجدان گناهكار اين روانشناس كودك توضيح مي دهد: “دو سال اول زندگي كودك براي والدين ، ​​به ويژه مادران بسيار سخت است.” اصطلاحي وجود دارد كه ما روانشناسان معمولاً به مراجعين خود توصيه مي كنيم ، از تولد نوزاد تا دو سالگي مي گوييم كه همه در خدمت مادر هستند ، مادر فرزند است! اين بدان معناست كه فردي كه مي خواهد مادر شود بايد از قبل بداند كه دو سال بايد تقريباً به فرزند اختصاص داده شود ، از سوي ديگر ، پدر كودك بايد بداند كه در اين دو سال بايد بيشتر از هميشه توجه كند به به همسرش و بي خوابي و خستگي. اگر پدر بتواند به همسرش كمك كند و او را درك كند و در امور مربوط به فرزند در كنار او باشد ، مادر مي تواند بخشي از خستگي خود را با اين همدلي جبران كرده و احساس بهتري داشته باشد. علاوه بر والدين ، ​​اگر شرايطي در خانواده وجود دارد كه مي تواند به مادر كمك كند ، بهتر است بيشتر در دو سال اول زندگي كودك در كنار آنها باشيد تا مادر بتواند زمان بيشتري را با كودك بگذراند و بيشتر استراحت كن با اين حال ، ما بايد در مورد نياز كودك به بازي بگوييم كه مفهوم بازي اين نيست كه كودك بازي كند ، بازي براي او معني زندگي است. بازي براي كودك يك تجربه ، يادگيري ، شادي و سرگرمي است و از اين طريق او مي تواند مهارت هاي حركتي و قدرت را به دست آورد. “ذهن كودك از طريق بازي پويا مي شود و درك و تمركز افزايش مي يابد و به طور كلي ، كودك از نظر روحي رشد مي كند و سرمايه گذاري را از طريق بازي افزايش مي دهد.”

بچه آدم كوچكي نيست!

گاهي اوقات والدين يا حتي خانواده ها تصور مي كنند كه كودك يك فرد كوچك است و كودك يك فرد كوچك نيست ، يك كودك يك كودك است و فقط گاهي اوقات هيچ كس او را درك نمي كند ، همه دوست دارند خوب غذا بخورند ، خوب بخوابند ، زياد غذا بخورند. سر و صدا نكنيد ، با اسباب بازي هاي خود بازي كنيد و بزرگسالان را زياد اذيت نكنيد. از آنجا كه كودك شخص كوچكي نيست و بايد كودك باشد ، نمي تواند مطابق ميل بزرگسالان عمل كند.

دكتر منطقي مي گويد: “ما مي خواهيم حقيقت را به ويژه در مورد كودك زير پنج سال بيان كنيم.” كودك يك جوينده كم تمركز و با روحيه بالا است ، موجودي است كه به طور كلي در دو تا سه سال اول زندگي دشوار است و هميشه بايد در مركز توجه قرار گيرد. حال ، اگر اين كودك خوش شانس باشد و والديني داشته باشد كه از او و رفتار او آگاه باشند ، او در يك گلخانه مناسب (كه به معني رشد بيشتر از رشد جسمي ، رشد فكري و رفتاري است) و از نظر آگاهي زيبا و سالم رشد مي كند. و مهارتها از همسالان خود جلوتر هستند ، اما از طرف ديگر ، اگر رفتارهاي تحقيقاتي كودك سركوب شود ، تحريك پذير مي شوند و به رفتارهاي والدين و بزرگسالان واكنش منفي نشان مي دهند و منجر به رفتارهاي نادرست مداوم كودك مي شود. موضوع به نفع كودك و والدين نيست. بهترين راه براي ماندن والدين با كودك از يك تا دو سالگي اين است كه فقط به فكر كودك باشند ، يعني در طول روز بعد از دو سالگي با كودك بازي كنند. يعني در آن زمان خبر خاصي نيست. متحرك باشيد ، كارهاي خانه را انجام ندهيد و حتي به تلفن پاسخ ندهيد! مادر حتي مي تواند زمان بازي با كودك را به 20 دقيقه محدود كند ، اما در اين 20 دقيقه فقط بايد به كودك توجه كامل داشته باشد و با او بازي كند. اگر بخواهيم طبق برنامه با كودك بازي كنيم ، مي توانيم روزانه سه يا چهار بار 20 دقيقه به كودك اختصاص دهيم ، حال ممكن است اين س ariseال پيش بيايد كه چرا ما سه يا چهار بار در روز 20 دقيقه مي گوييم ، چرا بايد بگوييد يك ساعت يا يك ساعت در يك ربع در روز؟ يكي از ترفندهاي هوشمندانه بازي است. وقتي يك ساعت بي وقفه با فرزند خود بازي مي كنيد و بقيه روز را تكليف خود را انجام مي دهيد ، كودك تصور مي كند كه شما فقط يك بار در طول روز با او بازي كرده ايد ، اما زماني كه شما هم زمان را به طور مداوم به چند قسمت تقسيم مي كنيد. يك رويا است. “

بازي هاي ساده اما بسيار مفيد!

شايد يكي از دلايلي كه كودكان امروزي تمايل بيشتري به بازي با تبلت ، تلفن و پلي استيشن دارند اين است كه والدين آنها چنين بازي هايي را به بازي هاي قديمي ترجيح مي دهند. گاهي اوقات والدين بازيهاي سرگرم كننده و مفيدي را كه قبلاً استفاده مي كردند ، زماني كه قبلاً تبلت يا تلفن نداشتند و بازيهاي رايانه اي بازيهاي متنوعي نداشتند فراموش مي كنند ، زيرا بازيهاي مفيد براي متخصصان اطفال و محققان روانشناسي كودك است. بازيهاي قديمي چه تاثيرات مفيدي بر سلامت جسم و روح كودك دارد؟ روانشناسان و محققان بسياري از اين بازي هاي ساده اما مفيد را مورد مطالعه قرار داده اند و نتايج جالبي يافته اند ، براي مثال قائم بسك جستجوي كودك را تقويت مي كند ، نيلوفرها و پريدن با يك پا سيستم تعادل نخاع را تقويت مي كند. هر بسته اي در يك توپ يا سبد دقت كودك را افزايش مي دهد ، با آغوش باز در جهات مختلف مي چرخد ​​، از سرگيجه جلوگيري مي كند و به سلامت كودك در بزرگسالي كمك زيادي مي كند. اين بازي آخر را تماشا كنيد ، ما بارها ديده ايم كه وقتي كودكي برمي گردد ، صداي والدين يا بزرگسالان ديگر به سرعت شما را مي چرخاند! و آنها را به سرعت از طرق مختلف متوقف مي كنند. درست است كه ممكن است سر كودك دچار سرگيجه شود و روي زمين بيفتد و سر او به زمين بيفتد اما به شرطي كه مكان امني فراهم شود و خطري براي كودك وجود نداشته باشد. چرخاندن كودك و حتي كمي سرگيجه موقت علاوه بر اينكه براي كودك مضر است ، مفيد است ، اما بايد توجه داشت كه در اين بازي نبايد هيچگونه افراط و تفريط وجود داشته باشد ، مانند همه بازي ها و تمام رفتارهاي كودك!

بچه ها مثل گل هستند!

براي رشد گل بايد نكات خاصي را رعايت كرد ، به موقع آبياري كرد و نور و دماي محيط را تنظيم كرد تا از خشك شدن گل جلوگيري شود. همانطور كه مي دانيم ، هر گل شرايط نگهداري خود را دارد تا سالم و شاداب بماند و همه گلها را نمي توان در شرايط يكسان پرورش داد. براي رشد و تربيت كودك بايد آگاهي كسب كرد ، كودكان به اندازه گلها متفاوت هستند و هركدام براي رشد و شكوفايي بهتر به شرايط خاص خود نياز دارند كه همه آنها از طريق همدلي ، اجماع و به دست آوردن امكان پذير است. آگاهي والدين مسلم است كه تربيت فرزند مي تواند كاري دلهره آور باشد ، اما اگر والدين همدل باشند و سعي كنند با آموزش ، آگاهي خود را از كودك و رفتار او افزايش دهند ، به زودي شاهد رشد ، پيشرفت و خوشبختي فرزندشان خواهند بود. ضمانت.

انتهاي پيام

منبع: سايت كردوار نيوز
بگذار كودك صورتش را ماستي كند!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.