قيام عاشورا صحنه‌ نمايش تسليم و رضا/جلوه‌هاي ادب در ياران حسين(ع) – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۹ بازديد

خبرگزاري آنلاين – گروه استانداري: اگرچه مهمترين ويژگي قيام عاشورا جنبه سياسي و موضوع مبارزه با بي عدالتي ، فساد و تبعيض است ، اما اهميت جنبه هاي ديگر اين حركت دائمي در تاريخ بشريت كمتر از جنبه هاي سياسي آن نيست. از جنبه هاي اساسي قيام عاشورا ، آموزه هاي تربيتي آن و آموزه …

قيام عاشورا صحنه‌ نمايش تسليم و رضا/جلوه‌هاي ادب در ياران حسين(ع) – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://dibarooz.ir/قيام-عاشورا-صحنه‌-نمايش-تسليم-و-رضا-جل/ ديباروز Fri, 20 Aug 2021 21:03:15 0000 عمومي https://dibarooz.ir/قيام-عاشورا-صحنه‌-نمايش-تسليم-و-رضا-جل/ خبرگزاري آنلاين – گروه استانداري: اگرچه مهمترين ويژگي قيام عاشورا جنبه سياسي و موضوع مبارزه با بي عدالتي ، فساد و تبعيض است ، اما اهميت جنبه هاي ديگر اين حركت دائمي در تاريخ بشريت كمتر از جنبه هاي سياسي آن نيست. از جنبه هاي اساسي قيام عاشورا ، آموزه هاي تربيتي آن و آموزه …

خبرگزاري آنلاين – گروه استانداري: اگرچه مهمترين ويژگي قيام عاشورا جنبه سياسي و موضوع مبارزه با بي عدالتي ، فساد و تبعيض است ، اما اهميت جنبه هاي ديگر اين حركت دائمي در تاريخ بشريت كمتر از جنبه هاي سياسي آن نيست. از جنبه هاي اساسي قيام عاشورا ، آموزه هاي تربيتي آن و آموزه هاي آن برگرفته از قرآن و سنت پيامبر است.

اين آموزه ها مانند كلام خدا بر قلب ها تأثير مي گذارد ، زيرا شخص امام حسين (عليه السلام) به عنوان يك امام معصوم و ياران باوفايش الگو و الگوي تربيتي بشريت بودند.

در همين راستا و در گفتگوي مفصل با آيت الله سيد احمد ميرعمادي ، استاد حوزه و دانشگاه ، به آموزش آموزه هاي آموزشي قيام عاشوراي بزرگ پرداختيم كه قسمت اول و دوم آن در پيوند يافت مي شود. حق مطالبه به عزت و حسادت ديني »و« ياران امام حسين در اوج بصيرت / تفسير ». بينش، بصيرت، درون بيني“حضرت عباس” را بخوانيد.

در دو قسمت قبلي گفتار اين استاد در حوزه علميه قم “تلاش براي احياي حقيقت و مقابله با جبهه حق عليه گروه نادرست و مبارزه با حق با باطل” ، “عزت و شوق مذهبي” و “روح”. ” – ايثار ، “صبر و استقامت” ، “اخلاص و انجام وظيفه” ، “ياد مرگ و قيامت” و “علم و بصيرت” از آموزه هاي آموزشي قيام عاشوراي بزرگ محسوب مي شد.

ياران امام حسين در اوج بصيرت / تفسير

همه مسائل آموزشي در ادبيات و احترام خلاصه شده است

آيت الله ميرعمادي در ادامه سخنان خود يكي ديگر از آموزه هاي تربيتي در قيام عاشورا را «ادب و احترام» ناميد و گفت: ادب و احترام از بزرگترين آداب است. مزاياي اين يك اخلاق فردي و اجتماعي است ، فردي كه داراي اين ويژگي است هميشه در جامعه مورد توجه قرار مي گيرد.

وي گفت: اسلام عزيز در آداب و احترام اهميت زيادي دارد و دستورات متعددي در اين زمينه صادر كرده است و افزود: آداب نزد خداوند متعال ، پيامبران ، ائمه اطهار (عليهم السلام) ، آداب علما و بزرگان و آداب برخورد با پدر و مادر. معلم ، بزرگان ، رفتار زن و شوهر با يكديگر و انسانها نسبت به يكديگر ، همگي در اسلام احكام زيادي دارند.

ادب و احترام كليد جذب عاطفي و جاذبه اجتماعي هستند و اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در مورد موضوع آموزش ، اگر بگوييم همه مسائل آموزشي به ادب و احترام خلاصه مي شود ، اغراق نيست اگر بگوييم به همان اندازه كه ضرب المثل فارسي مي گويد “مودبانه”. او هست “تا وقتي بزرگ شدي”

آيت الله ميرعمادي با بيان اينكه ادب و احترام نقش بسيار مهم و آثار شگفت انگيزي در زندگي انسان ها دارند ، گفت: ادب و احترام كليد جذب عشق و جذابيت اجتماعي است. امير مولوي ، متدين ، ​​مومن علي (عليه السلام) به فرزندش امام حسن مجتبي (عليه السلام) مي گويد ساخته شده! ادبيات واكسن ذهن، و زيركي قلب و عناوين لطففرزندم ، ادبيات ذهن را غني مي كند ، قلب را بيدار مي كند و فضايل را پرورش مي دهد. وي در حديث ديگري مي فرمايد:وراثت آداب معاشرتهيچ ميراثي با ارزش تر از ادبيات نيست.

قمر بني هاشم در ادبيات و احترام براي همه مشهور و الگو است

وي در ادامه ادب و احترام را عامل لطف و رحمت الهي دانست و ادامه داد: عدم ادب و احترام اولاً افراد را از چشم دور مي كند و ثانياً باعث مي شود از لطف و رحمت الهي دوري كنند. از سوي ديگر ، ادبيات زمينه رشد و توسعه انسان را فراهم مي آورد و ارزش وجودي انسان را بالا مي برد.

اين استاد حوزه علميه قم گفت: در قيام عاشورا شاهد جلوه هاي مختلف ادب و احترام هستيم ، ياران امام حسين (عليه السلام) نهايت ادب و احترام را براي حضور آن حضرت به كار گرفتند. از جمله شخصيت هاي مقدس كربلا وجود ماه بني هاشم حضرت است ابوالفضل العباس او ، رحمت الله عليه ، در ادبيات و احترام مشهور است و براي همه الگو است.

ياران امام حسين در اوج بصيرت / تفسير

وي ادامه داد: اين داستان امام مشهوري است كه از كلمه “يا آقا و مولوي” براي اشاره به برادرش امام حسين (عليه السلام) استفاده مي كند. حتي از كلمه “برادربرادر از آن استفاده نكرد ، زيرا اين نشانه رفتارهاي پيامبر است. از نظر پيامبر صلي الله عليه و آله ، او بدون اجازه در كنار برادرش امام حسين (عليه السلام) ننشست. برده او مقابل اربابش نشست.

آيت الله ميرعمادي اظهار داشت كه ابوالفضل العباس او (صلوات الله عليه) در رفتار و احترام الگو بود ، بنابراين گفت: البته اين امام جماعت اين رفتار را از مادرش ، امل البنين ، آموخت كه آن بانوي بزرگوار به فرزندان خود اين امر را در پيش ياد داد. از فرزندان حضرت زهرا (ث) در ادبيات بيشترين دقت را داشته باشيد.

چرا حضرت عباس در عاشورا از كلمه “برادر” استفاده كرد؟

ابوالفضل العباس (پ) اين تجلي شجاعت ، شجاعت ، عبادت ، حسادت ، آزادي ، آزادي و مهمتر از همه مظهر ادب و احترام بود. او گفت: ابوالفضل العباس (P) اين مظهر شجاعت ، شجاعت ، پرستش ، اشتياق ، آزادي ، آزادي و بالاتر از همه ، مظهر ادب و احترام بود. مورخان نقل مي كنند “وقتي ابوالفضل العباس از اسب به زمين افتاد يا برادر تصور كن برادردر اينجا او از كلمه برادر استفاده مي كند .. برادر حسين ، دنبال برادرت بگرد.

و نويسنده چندين كتاب اضافه كرد: شايد در اينجا روح احساسي درخواست كرد كه او از كلمه برادر استفاده كند ، و امام حسين (عليه السلام) بالاي سر عباس ظاهر شد. عباس او تماس گرفت “در حال حاضر گند زدن برگشت و گفتم ترفند من اين است كه كمرم را بشكنم ، پتانسيل خود را از دست دادم و برادر شدم.

رضايت و تسليم با اعتماد به نفس ارتباط تنگاتنگي دارد

وي ساير آموزه هاي تربيتي در قيام عاشورا را “قناعت و تسليم در برابر خدا” دانست و گفت: “حالت رضايت و تسليم از مراجع عرفاني ، اخلاقي و تربيتي كه در سعادت و سعادت ابدي انسان نقش عمده اي دارد ، بالاترين سطح تحصيلات “رضايت و تسليم.

و اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اين بدان معناست كه شخص به مرحله اي مي رسد كه همه اعمال و رفتارهاي انسان مورد رضايت خداوند متعال است و اين امكان پذير نيست مگر اينكه ايمان ، رفتار و كار شخص صد در صد الهي باشد.

آيت الله ميرعمادي گفت: تا زماني كه شخص به رفتار ، اعتقادات و انديشه هاي مورد پسند خداوند متعال اطمينان نداشته باشد ، نمي تواند به اين مقام برسد زيرا قناعت و تسليم رابطه اي عميق با اعتماد به نفس دارد.

ياران امام حسين در اوج بصيرت / تفسير

و افزود: “براي هوشياري يك انسان هوشيار لازم است. خداوند متعال در قرآن فرموده است” ، يا شما خود اطمينان بخش، برگرد به من مطرح شود راضي رضايتبخش، برو داخل قيمت عبادي ، و وارد كنيد بهشت به روح هدايت مي شود ، مطمئناً هنگامي كه روح به مرحله يقين برسد ، به سوي پروردگارتان باز مي گردد ، زيرا خداوند متعال در آنجا به او مي گويد كه به سوي خداوند بازگرديد كه شما مورد رضايت خدا هستيد و خدا از شما راضي است.

استاد حوزه علميه قم گفت: به قول مرحوم علامه برو داخل قيمت نمازگزاران و وارد كنيد معلوم مي شود كه بهشت ​​به معني بندگان خاص و بهشت ​​خاص است. كساني كه به مقام رضايت و تحويل رسيده اند ولي بندگان خاص خدا در بهشت ​​خاص خدا قرار مي گيرند.

سه ويژگي كه فرد را به سمت رضايتمندي مي رساند

و آيت الله ميرعمادي ادامه داد: در رمان ذكر شده است كه سه ويژگي وجود دارد كه فرد را به مقام قناعت مي رساند ، يكي از آنها شكرگزاري از نعمت هاي الهي است ، دوم ياد خدا و سوم مسئله است. از عشق. عشق به خدا ، اگر عشق الهي در قلب انسان قرار گيرد ، انسان عاشق خدا مي شود و فقط خدا را مي بيند. سوره الحسين عليه السلام.

هنگامي كه شخصي خود را در قلمرو ربوبيت خدا مي بيند و بر اساس تقدير و فايده تمام تقدير الهي را در نظر مي گيرد ، آن شخص داراي روحيه اي مطمئن است و به مقام رضايت و تسليم رسيده است. وي گفت: وقتي شخصي خود را در قلمرو ربوبيت خدا مي بيند ، و تمام تقدير الهي را بر اساس حكمت و عدالت مي بيند ، و راضي مي شود و به آنچه خداوند متعال براي او خواسته و اراده مي كند تسليم مي شود ، چنين شخصي چنين چيزي را دارد اعتماد به نفس و رضايت تسليم به دست آمده است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: “فردي فقير يا ثروتمند ، سياه يا سفيد ، زشت يا زيبا ، بيمار يا سالم ، به سرنوشت خود بسنده مي كند.” اين مرحله قناعت است و اين حالت قناعت و تسليم باعث آسايش جسم ، آرامش روح و روان و خير و خوشي انسان ها مي شود. فردي با روحيه مطمئن چيزي جز خدا را دوست ندارد و به هيچ چيز ديگر قانع نيست.

قيام عاشورا صحنه رضايت و تسليم در برابر خداوند است

انتفاضه عاشورا صحنه تسليم و رضايت / جلوه هاي ادبيات در ياران حسين

وي گفت: قيام عاشورا صحنه اي براي نشان دادن رضايت و تسليم در برابر خداوند متعال بود و امام حسين (عليه السلام) در يكي از خطبه هاي خود فرمود: ريزانا مردم خانهو رضايت خدا رضايت اهل بيت است و ما بدون رضايت خدا راضي نيستيم.

آيت الله ميرعمادي افزود: استاد شهيدان (سلام الله عليه) به راستي ابراز رضايت و تسليم در برابر خداوند بود و در روز عاشورا اين همه مصيبت را در كربلا ديد.

وي با بيان اينكه آنچه در كربلا ظاهر شد ، قناعت و تسليم است ، ادامه داد: امام حسين عليه السلام در امتحان سختي در روز عاشورا افتخار كرد و به آنچه مورد رضايت خداوند متعال است بسنده كرد. حضور مقدس حضور استاد شهيدان “در آخرين لحظات زندگي خود ، خداوند خود را دعا مي كند.”.تاريخي لطفا قضاوت هاي من خداحافظ براي آمريكا خير بت اسكورت يا تسكين ياورخدايا ، من از رضايت و تسليم فرمان تو راضي هستم و منتظر قضاوت تو هستم آه تو پروردگارا ، معبودي جز تو نيست غياث المستجيتينبه اينها آخرين جملات هستند ابي عبدالله الحسين او در گودال كشتار بود كه رازيانه سرش را غرق كرد ابي عبدالله الحسين درود بر او.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.